Ako ste si mnohí možno všimli, v našej komunikácii nastali začiatkom tohto mesiaca drobné zmeny.
O náš facebook, komunikáciu na webe ale aj ďalšie sociálne siete sa bude starať Filip Holec z agentúry MediaProSports. Filipa sme oslovili, aby nám priblížil plánovane zmeny, predstavil sa basketbalovej verejnosti a odhalil svoje plány do budúcna.

O: Filip, predstav sa priaznivcom nášho klubu:
„Ako už bolo spomenuté, som zakladateľom športovej marketingovej agentúry MediaProSports. Spolu s mojimi kolegami sme sa starali o sociálne siete profesionálnych športovcov a medzi našich klientov patria Martin Dúbravka z dánskeho Esbjerg fB či donedávna aj Marko Daňo, slovenský hokejista Chicaga Blackhawks, ktorý dnes už spolupracuje s našim bývalým kolegom. Trnavská športová verejnosť nás môže poznať ako marketingového partnera Oblastného futbalového zväzu v Trnave, ktorému sme navrhli a prevádzkovali nový web, starali sa o jeho komunikáciu na Facebook-u a organizovali sme zimné halové turnaje O pohár predsedu ObFZ, na ktoré sa nám podarilo prilákať viac ako tisícku divákov. Na týchto akciách ste takisto mali možnosť počuť môj hlas, keďže som sa venoval ich moderovaniu a takisto aj komentovaniu samotných zápasov. Keď už sme pri tom komentovaní, už vo štvrtok budem prvýkrát v úlohe hlásateľa na mužskom basketbale v zápase proti BC Flames Vienna.
V súčasnosti sme sa začali venovať takisto zastupovaniu profesionálnych futbalistov a spolupracujeme s japonskou agentúrou FootLink ltd. ktorá zastupuje množstvo klientov v Poľsku, Turecku, Rumunsku na Ukrajine, v USA a samozrejme aj v Japonsku. Cieľom tejto spolupráce je uviesť hráčov na slovenský trh a postupom času samozrejme aj pomôcť slovenským futbalistom k prestupom do zahraničia.“

O: Čo konkrétne bude tvojou náplňou v klube:
„Okrem už spomenutého konferovania mužských zápasov v Mestskej športovej hale sa budem primárne venovať správe sociálnych sietí v klube. Pre klub sa budem snažiť získať čo najväčšie publikum online, z ktorého sa nám dúfam podarí dostať väčšiu časť aj priamo do hladiska. V nedeľu sme spustili klubový Instagram, kde budú prúdiť najzaujímavejšie fotky zo života klubu, nielen zo zápasov ale aj zo zákulisia, takže priaznivci sa vskutku majú na čo tešiť. A aby toho nebolo málo, ešte tento týždeň spustíme ako doplnok k týmto sociálnym sieťam klubový účet na Twittri. Twitter sa najmä v zahraničí používa ako instantný zdroj rýchlych a stručných informácii a má obrovské publikum medzi športovými klubmi. Fanúšikovia tu väčšinou majú možnosť dostať najčerstvejšie zápasové informácie, štatistiky a takisto aj prejaviť svoj názor pomocou rôznych nástrojov. Pevne verím, že tento model marketingovej komunikácie nám prinesie odmenu v podobe postupne sa zapĺňajúcej Mestskej športovej haly. Okrem propagácie mužského basketbalu sa však v klube chceme venovať najmä mládeži, ktorá by mala dostať väčšiu pozornosť. Klub sa snaží vybudovať mládežnícku základňu a k tomu samozrejme potrebuje podporu širokej verejnosti, rodičov, sponzorov či predstaviteľov mesta.

O: Kde vidíš možnosti zvýšenia záujmu o basketbal v Trnave?
„Zlepšenie celkovej propagácie a komunikácie klubu by malo byť prvým krokom k získavaniu pozornosti a medzikrokom ku získavaniu mladých talentov, či finančných príspevkov. Celý tento koncept by mal poukázať na to, že šport v našom meste sa dá robiť transparentne, moderne a bez bočných úmyslov. Všetky nástroje marketingovej komunikácie by mali sledovať zvýšenie záujmu o basketbal v meste a vytvorenie korporátnej identity lokálneho klubu, ktorého primárnym cieľom je vychovávať mladých športovcov. Nadstavbou bude, keď sa nám podarí zaplniť Mestskú športovú halu. Z minulosti vieme, že halové športy ako hádzaná mali u nás skvelú tradíciu a ja osobne verím, že pre mnohých ľudí dokážeme poskytnúť alternatívu ku futbalu. Tým nechcem povedať, že by sme ktorémukoľvek športu chceli kradnúť publikum, každopádne sme presvedčení o tom, že na kvalitný halový šport sa v Trnave vždy chodilo a chceme ľuďom vytvoriť taký produkt, aby sa na basketbal chodilo v Trnave ako niekedy na hádzanú.“

O: Myslíš, že sociálne siete sú hlavným ťahúňom propagácie športu?
„Z môjho pohľadu by mal byť ťahúňom propagácie produkt samotný. Bez toho, aby sa veci robili poctivo a kvalitne môžete mať akékoľvek sociálne siete, ale jednoducho nesplnia účel. Publikum na sociálnych sieťach vybudujete na základe dobrého mena, lokalpatriotizmu, dobrých výsledkov, poctivej práce s mládežou a dobrým nastavením korporátnej identity. Ako som spomenul už predtým, komunikácia, ktorú chceme s klubom nastaviť by mala zdôrazňovať určité hodnoty, ktoré klub považuje za svoje priority. V tomto prípade je to dôraz na mládež, lokálpatriotizmus klubu, keďže máme väčšinu mužov v kádri z domáceho prostredia, poctivá práca a transparentnosť. To, že ako nástroje zvolíme sociálne siete je logické rozhodnutie prameniace z ich masovosti a jednoduchej dostupnost. Vďaka možnosti spätnej väzby a instantnosti týchto médií je to jednoznačne najkvalitnejší nástroj na prvotné získavanie publika. To podstatné však, ako som povedal, musí byť podporené hodnotami klubu.“
HLF
O: Aká je tvoja vízia ideálnej budúcnosti nášho klubu?
„Moja vízia je taká, že dokážeme pravidelne zapĺňať Mestskú športovú halu, chalani sa budú biť o postup do Extraligy, mládežnícki tréneri nebudú stíhať vyberať nádejných basketbalistov do prípraviek a klub bude mať dostatočnú podporu verejnosti, fanúšikov, rodičov a sponzorov. To je ale naozaj ideálny scenár, ktorý znie v slovenskom prostredí takmer utopicky, ale keďže som idealista, stále verím, že sa toto raz môže podariť. A keď sa podarí aspoň zlomok z toho, čo ste si prečítali, tak to budem považovať za úspech a úkažku toho, že aj šport môže byť spoločenskou záležitosťou, ak je postavený na správnych hodnotách“

Ďakujeme za rozhovor a Filipovi prajem v našom klube veľa úspechov a ideálny scenár.MediaProSports